Acerta: Strategie voor een gestroomlijnde digitale klantenervaring

Als fullservice HR & Payroll groep ondersteunt Acerta ondernemers in elke fase van hun groeiproces met een breed scala aan diensten en advies. Door prioriteitsverschuivingen, tijdens de coronapandemie, en een gebrek aan een klantgerichte transversale productvisie, was er geen gestroomlijnde digitale klantenbeleving.
Om dit te verbeteren, werd een uitgebreide visie en strategie ontwikkeld voor hun digitale kanalen, gericht op het versterken van klantbetrokkenheid en het benutten van alle huidige digitale mogelijkheden.
Product strategy Business tactics

De uitdaging

Voornamelijk door verlegging van prioriteiten tijdens de coronapandemie en een gebrek aan een geconsolideerde productvisie, ontbrak het bij Acerta aan een gestroomlijnde online klantenbeleving.

Om dit te verbeteren, werd een visie uitgewerkt voor hun digitale kanalen, waarbij de verschillende kanalen duidelijk werden gedefinieerd, een specifiek doel kregen toebedeeld met een heldere doelgroep omschrijving.

De visie moest voortbouwen op de sterke punten van Acerta (lokale verankering, customer intimacy en product excellence) en pijnpunten transformeren in kansen. Nieuwe opportuniteiten moesten bevestigd worden door marktobservaties en een sterke betrokkenheid met medewerkers.

De oplossing

Het doel van dit project was om de visie te vertalen naar een functionele roadmap die helpt bij de tactische realisatie van de strategie. Hierbij werd rekening gehouden met het outside-in perspectief om de klantbeleving centraal te stellen. Het project leverde deliverables op die de visie concretiseren tot een uitvoerbaar plan.

  • As-is situatie in kaart brengen: Het analyseren en documenteren van de huidige toestand van bedrijfsprocessen, systemen en technologieën om een duidelijk beeld te krijgen van de bestaande situatie.
  • Definiëren van business inzichten en plannen: Het identificeren en vaststellen van belangrijke zakelijke inzichten en strategische plannen om doelstellingen en groeikansen te verduidelijken.
  • Bepalen van product scope: Het vaststellen van de reikwijdte en specificaties van een product, inclusief de functies, vereisten en beperkingen, om een duidelijke richting en focus te bieden.

Belangrijk is dat bij het vertalen van deze visie er ook rekening wordt gehouden met het outside-in perspectief, waardoor we de blik van de klanten meenemen.

De resultaten

Onze aanpak zorgde ervoor dat Acerta een visie zag vertaald worden richting een roadmap met gevalideerde functionaliteiten en prioriteiten voor de komende jaren.

Benieuwd naar wat Catcoon voor je kan betekenen?

Laat ons weten hoe we je kunnen helpen, en we nemen snel contact met je op.